Återbetalnings- och returpolicy

Översikt

Vår återbetalnings- och returpolicy varar i 30 dagar. Om 30 dagar har gått sedan ditt köp kan vi inte erbjuda dig full återbetalning eller byte.

För att vara berättigad till retur måste din vara vara oanvänd och i samma skick som du fick den. Den ska också vara i originalförpackningen.

För att slutföra din retur behöver vi ett kvitto eller köpbevis.

Återbetalning beviljas inte för produkter som använts, gäller väskor och kuddfodral.

Det finns vissa situationer där endast partiella återbetalningar beviljas:
Alla föremål som inte är i originalskick, är skadade eller saknar delar av skäl som inte beror på vårt fel.
Alla varor som returneras mer än 30 dagar efter leverans.

Återbetalningar

När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi ett e-postmeddelande till dig för att meddela att vi har tagit emot din returnerade vara. Vi kommer också att meddela dig om godkännande eller avslag på din återbetalning.

Om du blir godkänd kommer din återbetalning att behandlas och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller din ursprungliga betalningsmetod, inom ett visst antal dagar.

Sen eller saknad återbetalning

Om du inte har fått någon återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto igen. Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning publiceras officiellt. Kontakta sedan din bank. Det är ofta en viss handläggningstid innan en återbetalning bokförs. Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning ännu, vänligen kontakta oss på gunilla.wann@gmail.com

Försäljningsartiklar

Endast ordinarie prissatta varor kan återbetalas. Reavaror kan inte återbetalas.

Byte av varor

Vi byter endast ut varor om de är defekta eller skadade. Behöver du byta den mot samma vara, skicka oss ett mail på gunilla.wann@gmail.com och skicka din vara till: Wann AB, c/o Sveavägen 18, 172 76 Sundbyberg.

Gåvor

Om varan markerades som en gåva när den köptes och skickades direkt till dig, får du en gåvokredit för värdet av din retur. När den returnerade varan har tagits emot skickas ett presentkort till dig. Om varan inte var markerad som en gåva när den köptes, eller om gåvogivaren fick beställningen skickad till sig själv för att ge till dig senare, skickar vi en återbetalning till gåvogivaren och de kommer att få reda på din retur.

Frakt & Retur

För att returnera din produkt ska du posta din produkt till: Wann AB, c/o Sveavägen 18, 172 76 Sundbyberg. Du kommer att stå för dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Fraktkostnader återbetalas ej. Om du får en återbetalning kommer kostnaden för returfrakten att dras av från din återbetalning. Beroende på var du bor kan tiden det kan ta för din utbytta produkt att nå dig variera. Om du returnerar dyrare varor kan du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi kommer att ta emot din returnerade vara.

Behöver du hjälp?

Kontakta oss på gunilla.wann@gmail.com för frågor relaterade till återbetalningar och returer.

error: Alert: Content is protected !!